نوشته شده توسط : فروشگاه
امین(حسن) سلطان پور
   ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه    
      نمایش عکس ها
     مرکز موسیقی لانزاروته
     دانشـــــــــــگاه هنر های زیبای دانشگاه تهران
     سال طـــــراحی : 1396
     مـــــــــــــــــکان لانزاروته - مجمع الجزایر قناری
     کـــــارفـــــــــرما : Lanzarote Municipality
     تـــــــــــاریخ ثبت 1399/06/20
     مســــــــــــاحت 500
     تعـــداد بازدیـــــد : 1815
     محــــدوده سنی 32_33
     نــــوع کاربـــــری فرهنگی
     مرحـــــــــله اجرا طراحی
     همــــکاران طرح : حسن سلطانپور-حمید گذریان-مهدی رسولی-فریبا گودرزی
 
      ایده های طراحی : مرکز موسیقی لانزاروته - طرح بازسازی یک منبع ذخیره آب قدیمی


:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فروشگاه
 
امین(حسن) سلطان پور
   ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه    
      نمایش عکس ها
     تپه ها چشم دارند
     دانشـــــــــــگاه هنر های زیبای دانشگاه تهران
     سال طـــــراحی : 1397
     مـــــــــــــــــکان ایران , همدان
     کـــــارفـــــــــرما : شهرداری همدان
     تـــــــــــاریخ ثبت 1398/02/26
     مســــــــــــاحت 3000
     تعـــداد بازدیـــــد : 813
     محــــدوده سنی 34_35
     نــــوع کاربـــــری فرهنگی
     مرحـــــــــله اجرا طراحی
     همــــکاران طرح : مهدی رسولی , فریبا گودرزی
 
      ایده های طراحی :

پیش از تغییرات عمده کالبدی در ساختار شهری همدان توسط کارل فریش ( قبل از 1310 )  , بازار به عنوان استخوان بندی عمده شهر و 52 محله در اطراف آن , ساختار فضایی شهر را شکل می داد . ولی در دوران بعد ( از سال 1310 الی  1332 ) با تغییر ساختار شهر  و شکل گیری شهرسازی مدرن ,با ساخت یک میدان مرکزی در کنار مرکز شهر سابق و 6 محور منشعب از آن , ساختار استخوان بندی شهر دستخوش تغییرات عمده فضایی شده است . به گونه ایی که با وجود معایب و از هم گسیختگی کالبد تاریخی شهر , تصویر ذهنی جدید و نوع شناخت متفاوتی از شهر بوجود آمد .

همانطور هم که می دانیم  از منظر شهری و به خصوص شناخت شناسی شهری , شهر تلفیقی از عناصر قوی ( نشانه ها ) و عناصر خنثی است . که شهر همدان (بعد از سال 1332)  را می توان با چند نشانه قوی متشکل  از یک میدان مرکزی( هسته شهر ) و شش بازوی حاشیه آن  تجسم کرد که محله ها در میان آن گسترش یافته اند .  ولی آنچه این شناخت را کامل می کند جانمایی گونه ای از نشانه های شهری قدرتمند در امتداد هر یک از این محور های شهریست .  برخی از این نشانه ها بناهای ارزشمند شهری ( نشانه های مصنوع ) و برخی از آنها تپه ها و عوارض جغرافیایی شهر ( نشانه های طبیعی ) هستند .

همانطور هم که می دانیم  از منظر شهری و به خصوص شناخت شناسی شهری , شهر تلفیقی از عناصر قوی ( نشانه ها ) و عناصر خنثی است . که شهر همدان (بعد از سال 1332)  را می توان با چند نشانه قوی متشکل  از یک میدان مرکزی( هسته شهر ) و شش بازوی حاشیه آن  تجسم کرد که محله ها در میان آن گسترش یافته اند .  ولی آنچه این شناخت را کامل می کند جانمایی گونه ای از نشانه های شهری قدرتمند در امتداد هر یک از این محور های شهریست .  برخی از این نشانه ها بناهای ارزشمند شهری ( نشانه های مصنوع ) و برخی از آنها تپه ها و عوارض جغرافیایی شهر ( نشانه های طبیعی ) هستند .

با توجه به این موضوع به این تصویر ذهنی خواهیم رسید که خود تپه در جایگاه یک میراث و یک نشانه شهریست و حفظ ماهیت طبیعی تپه وظیفه اصلی در حفظ یک میراث شهری برای آیندگان خواهد بود و دخل و تصرف از طریق ساخت وساز و محوطه سازی روی تپه , الویت دوم را در استخوان بندی شهر خواهد  داشت . در نتیجه احیا و باز آفرینی ماهیت اصلی تپه به عنوان مولفه اصلی در برخورد با پروژه خواهد بود .

 

جهت ارائه راهکار برای این موضوع , ابتدا نگاهی به تاریخچه تپه می اندازیم , تپه ایی در یک محله نسبتا پایین شهر و همجوار با محله  مزدقینه ,که در طول سالها بدون توجه باقی مانده و نهایتا در سال 1382 با ساخت رصد خانه ابن صلاح به مساحت حدود 800 متر مربع بر ارتفاع آن و خاکبرداری و ایجاد فضای مسطح مرکزی،  ساختار مورفولوژیک تپه دستخوش مداخلاتی شده است , که سبب شده تپه به عنوان یک نشانه در ساختار فضایی شهر ماهیت و شاکله اولیه خود را به عنوان یک نشانه و از طرفی میراث شهری از دست دهد . در این راستا , اقدامات آینده پروژه را از منظری خواهیم دید که به بازافرینی و احیای ماهیت تپه , قبل از سال 1382 اشاره داشته باشد .



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فروشگاه

 

امین(حسن) سلطان پور
   ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه    
      نمایش عکس ها
     کلاغ ها چه می بینند
     دانشـــــــــــگاه هنر های زیبای دانشگاه تهران
     سال طـــــراحی : 1396
     مـــــــــــــــــکان تهران
     کـــــارفـــــــــرما : کمپانی دولچه ویتا
     تـــــــــــاریخ ثبت 1396/10/29
     مســــــــــــاحت 250
     تعـــداد بازدیـــــد : 1531
     محــــدوده سنی 32_33
     نــــوع کاربـــــری مسکونی
     مرحـــــــــله اجرا طراحی
     همــــکاران طرح : مهدی رسولی , فریبا گودرزی
 
      ایده های طراحی :

وقتی متنی را مطالعه می کنیم قطعا برداشت مشخصی از آن متن خواهیم داشت  ولی اگر به صورت جداگانه به کلمات همان متن نگاهی بیاندازیم ,  معنای جدا از هم و به دور از معنای کل جمله درک خواهیم کرد .

ساختمان ها در درون شهر هم  مانند چیدمان این کلمات در درون جمله اند  , وقتی از کوچه ها و خیابان ها به تک تک بناها نگاه می اندازیم , شبیه آن است که به کلمات یک جمله به صورت جداگانه نگاه می کنیم وگاها امکان برداشت معنای کامل جمله ( در اینجا شهری که در آن زندگی می کنیم )  را نخواهیم داشت و احتمالا روابط میان کلمات را به سختی حس خواهیم کرد .

به تصاویر نگاه کنید , خواهیم دید که ساختمانها (ابژه ها ) در سطح شهر ثابت اند ودر واقع در تمام تصاویر  ابژه ها همان اشیاع موجود در تصاویر دیگرند و  فقط موقعیت سوژه ها هستند که تغییر کرده اند . و برداشت سوژه از اشیاء در تصویر (1) با برداشت از همان شی در تصویر (3) کاملا متفاوت است , یک انسان و یک کلاغ پرواز کنان در آسمان شهر تصاویر ذهنی مختلفی از ماهیت و روابط میان اشیاء درک خواهند کرد .

در نتیجه خواهیم دید که همیشه تغییر در ساختار ابژه ها سبب تغییر شناخت ما از آن شی نخواهد شد بلکه تنها با تغییر موقعیت سوژه ها می توان همان میزان تفاوت را در شکل گیری  تصویر ذهنی متفاوت داشته باشیم .

در برخورد با موضوع طراحی داخلی , معمولا انسان ها در مرکز فضا و در موقعیتی ثابت نسبت به جدارهای بنا قرار می گیرند , همانطور که در شهر ها انسانها در میان کوچه ها و خیابانهای مابین آن حضور دارند و کمتر فرصت درک کلیات شهر و روابط بناهای موجود در آن را همچون یک کلا غ خواهند داشت .

می خواهیم بدانیم , آیا فرصتی که با تغییر سوژه نسبت به ابژه در تصاویر بالا بوجود آمده است می تواند  در طراحی داخلی ساختمان به عنوان یک کلیات کوچک مقیاس نیز به دست آید ؟ با این تفاوت که یکبار کلمات درون یک جمله جای خود را به ساختمان های درون شهر داده اند و اکنون اتاق ها درون یک ساختمان جایگزین این موضوع خواهند شد .



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فروشگاه
  
امین(حسن) سلطان پور
   ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه    
      نمایش عکس ها
     طراحی داخلی آوانداد
     دانشـــــــــــگاه هنر های زیبای دانشگاه تهران
     سال طـــــراحی : 1393
     مـــــــــــــــــکان تهران
     کـــــارفـــــــــرما : شرکت آوانداد
     تـــــــــــاریخ ثبت 1394/03/10
     مســــــــــــاحت 200
     تعـــداد بازدیـــــد : 2768
     محــــدوده سنی 30_31
     نــــوع کاربـــــری مسکونی
     مرحـــــــــله اجرا طراحی
     همــــکاران طرح :
 
      ایده های طراحی : در فضا های ارائه شده زیر , ابتدا ساختار موضوع از نقطه نظر ارائه راهکارهایی برای خلق فضای معماری مطلوب بررسی شده است و عناصری همچون سنگ آوانداد) که موضوع طرح استفاده از محصولات این شرکت بوده) , در درجه اول و دیگر عناصر در درجه دوم سعی در حل و یا پاسخگویی راه حل مسئله را خواهند داشت و همچنین به دلیل منفک بودن پلان ها از یکدیگر و مشخص نبودن ارتباط ساختاری میان فضاها به کیفیت هر فضا به صورت مجزا و در سه بخش بر اساس محتوای موضوع پرداخته شده است . ذهن انسان از یک تصویر ثابت, یک خاطره را در درون خود ثبت و ضبط می کند. و اگر این تصویر قابلیت آن را داشته باشد که تصویر ها و سکانس های مختلفی را همچون بخشی از یک فیلم در مقابل چشمان مخاطب قرار دهد , می توان انتظار ان را داشت که بیننده لحظه های بیشتری را از صحنه بازدید شده در ذهن خود بخاطر بسپارد . فضای لابی به عنوان نخستین فضای درونی ساختمان می تواند نقش مهمی در شکل گیری این ذهنیت در مخاطب داشته باشد . در این فضا, ساختاری طراحی شده است که اثراتی نامعین در محیط و قابل تغییر در هر لحظه از زمان ایجاد نماید.و همانطور که می دانیم سنگ Onice Fantastico از محصولات آوانداد قابلیت عبور نور را از خود دارا می باشد . در نتیجه از این عنصر برای نقش آفرینی در محیط استفاده می کنیم . می دانیم که عبور نور از یک عنصری مانند سنگ یک پتانسیل به حساب می اید, ولی مسئله ایی که در اینجا به دنبال ان هستیم چگونگی استفاده از این پتانسیل در ایجاد تفسیر متفاوت از فضا بوده . و در واقع به جای استفاده از سنگی نورانی ,از خواص آن در فضا بهره برده و نگاه مخاطب را از خواص سنگ ( به عنوان معلول ) به خود سنگ که علت تولید ان می باشد جلب کنیم . وقتی به سنگی نورانی خیره می شویم دو مسئله همزمان را روئیت می کنیم: الف :کالبد سنگ و منبع نور (علت) ب : اثر نور و رنگ در فضا (معلول) مسئله ما بر هم زدن این همزمانیست. به گونه ای که مخاطب با روئیت اولیه معلول که در اینجا اثرات نور عبوری از سنگ بر فضا می باشد درکی شهودی از حضور علت درمحیط داشته باشد . توضیح طرح : 1 - نخستین لحظه حضور در فضا , لحظه ایست که می تواند ذهن مخاطب را برای پذیرش موضوعی خاص آماده کند . با ورود به فضا , مخاطب با دالانی بی پایان از حفره ها ی نورانی رو برو می شود ( سوال اول, حفره های از نور چه هستند ؟) با ایجاد یک شکاف در آکس ورودی تا مسیر راه پله و قرارگیری دو صفحه منعکس کننده در ابتدا و انتهای مسیر, دالانی طولانی از شکاف های نورانی ایجاد شده است . 2 - با ورود مخاطب به فضا و روبرو شدن با حفره های نورانی ,رنگ و نورهایی را بر جداره ی حفره ها و یا انسان حاضردر فضای لابی می بیند (سوال : نورهای رنگی متحرک در فضا چه هستند ؟) سپس با ورود به درون فضای حفره ها و چرخش در فضا با سنگهای رنگی که نور را از زیر آب به فضای بالا منعکس میکنند مواجه شده . که این سنگها به گونه ایی در کنار هم قرار گرفته اند که در هنگام ورود به فضا , لایه هایی از سنگِ Bianco Lasa vena oro که یک سنگ سفید رنگ از محصولات avandad است دیده شده و پس از حضور در فضا و جستجو در سوی دیگر ,لایه های سنگی با محصول Onice Fantastico که قابلیت عبور نور را از خود دارد مواجه می شود. درنتیجه بیننده در هنگام ورود فقط سطح سفید رنگ سنگها را در زیر سطح اب که روی آن با شیشه ایی پوشیده شده است دیده و در ذهن خود دلیلی برای حضور نور ها و رنگهای موجود بر جداره ها نمی یابد . همچنین حرکت نورو رنگ حاصل از سطح آبی که روی سنگ ها در حرکت است می تواند خوانش های مختلف از فضا را در لحظه لحظه زمان تغییر دهد .
https://www.soltanpourstudio.com/


:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فروشگاه
 
امین(حسن) سلطان پور
   ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه    
      نمایش عکس ها
     طراح داخلی و ورودی های ایستگاه 11 متروی تبریز
     دانشـــــــــــگاه هنر های زیبای دانشگاه تهران
     سال طـــــراحی : 1395
     مـــــــــــــــــکان تبریز
     کـــــارفـــــــــرما : سازمان قطار های شهری تبریز
     تـــــــــــاریخ ثبت 1396/09/10
     مســــــــــــاحت 15000
     تعـــداد بازدیـــــد : 1526
     محــــدوده سنی 32_33
     نــــوع کاربـــــری مجموعه چند عملکردی
     مرحـــــــــله اجرا طراحی
     همــــکاران طرح : مهدی رسولی , فریبا گودرزی
 
      ایده های طراحی :

میدان ساعت به عنوان یک میدان تاریخی و فرهنگی در شهر تبریز ثبت شده است با بررسی سرگذشت میدان خواهیم دید  که ساختار و یکپارچگی آن در طول زمان خدشه دار شده به گونه ایی که در یک دوره زمانی مجسمه باقر خان از وسط میدان حذف و در دوره ایی دیگر ساختمانِ نسبتا تاریخی دوران پهلوی که در طول زمان بخشی از هویت میدان را تشکیل داده بوده اند , از استخوان بندی میدان حذف شده اندتغییر یکباره این نوستاژی ها موجبات بحران هویتی در شهر و ناکار آمدی بافت های تاریخی را فراهم خواهد کرد .

جهت پاسخ به این امر می دانیم که میزان ادراک انسان از محیط بستگی به حافظه تاریخی وی از آن محیط مورد نظر دارد و اگر آن محیط را حذف و یا تقلیل دهیم آن حافظه دچار اختلال شده و احساس بیگانگی در فضا را ایجاد می نماید . می خواهیم با بازسازی کلیت یک چیز به جای اجزای آن در راستای تداعی و حفظ گشتالت و یکپارچگی محیطی به باز گرداندن حس مکان و احیای خاطرات مشترک جمعی کمک کنیم . برای این امر بخشی از عناصر کلیدی در هویت بخشی میدان را با در نظر گرفتن شرایط جدید سایت ) که در زیر به دو مورد آن اشاره شده ( به آن باز می گردانیم.

 1 : آمار نشان می دهد که رشد بنا های ساخته شده در شهر تبریز در سالهای اخیر از رشد جمعیت آن بیشتر بوده و این امر موجب کاهش فضاهای سبز در شهر معروف به باغشهر تبریز/ شده است . در نتیجه ترجیح می دهیم حال که بنای موجود در میدان حذف شده است به جای آن تا جایی که امکان دارد , فضای سبز را جایگزین کمبود های شهر کنیم  )اگر چه با حفظ عناصر لازم در حفظ گشتالت محیطی میدان (

 

در نتیجه فضای شهری به درون جداره ها رسوخ خواهد کرد  و حاشیه میدان را به دو حیاط مرکزی میان ساختمان خواهد دوخت .https://www.soltanpourstudio.com

 2 : همچنین ساختمان شهرداری در حاشیه سایت در حال مرمت بوده و قرار است به مرکز رویداد های اجتماعی , فرهنگی و تالار شهر تغییر کاربری دهد . که در حال حاظر این مجموعه یک حیاط پشت به سوی میدان دارد که در آینده می توان از فضای خالی بدست آمده در سایت مترو به عنوان حیاط دوم مجموعه تالار شهر ولی رو به خیابان و میدان ساعت بهره برد و از آن به عنوان مکانی برای نمایش ها و پرفورمنس های خیابانی استفاده کرد فضای جدید شهری می تواند به رونق مجموعه تالار شهر شهرداری در آینده کمک نماید .


:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فروشگاه
 

VENICE PAVILION

2016 - Concept Design
 
 
 
 
Facts + Figuress
Location VENICE
Date Of Design 2016
Area 15 m2
Status Concept Design
Description
 
 
 
Venice wall and Tehran wall
 
 
Venice wall and Tehran wall

 

 

 

 

Architect Hassan Soltanpour
Nick Name Amin Soltanpour
Company Soltanpour Studio

معمار : امین سلطانپور (حسن سلطانپور)

شرکت : سلطانپور استودیو

این مطلب از سایت : https://www.soltanpourstudio.com گرفته شده است  

 

Award
Year Award Project

2016 Venice biennale 2016 | Nominated Venice pavilion


:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فروشگاه

SHADOWS

2018 - Concept Design
 
 
 
 
Facts + Figuress
Date Of Design 2017
Height 3 M
Status Concept Design
Description
... The Shadows (Hiroshima Atomic Bombardment Remembrance)

In a world where its elements formulate in a general equilibrium. Light and shadows generally produce pleasant experiences for humans. In the science of physics, light, shadow and object as 3 variables lie in the same synchronous relationship, in such a way that at one particular time each of them is dependent on another, and these are the trilogues fixed in physics. The plot we are discussing is a wall that is composed of shadows that sometimes form a combination of these trilogy and sometimes deliberately shatter it and shadows such as graffiti art (wall painting) as Artifact will form.What is clear is that the natural shades will be the product of the same physical laws and seemingly realistic worlds of humanity, but more artifacts have been experienced in images created in paintings, graphics and cinema. Images whose presence of light and object as the two main elements of the appearance of the shadow are eliminated. These shadows, along with natural shadows, will try to disturb the rules in the mind of the audience.our view, this is a painting, a graphic effect. The creative mind of human beings . our view, this is a painting, a graphic effect. The creative mind of human beings !!!

 
NEWS

On August 6, 1945, an atomic bomb fired over Hiroshima, after the explosion of a bomb in Hiroshima and Nagasaki cities, was recorded in some areas due to the intensity of the blast and light shadow of bodies and humans on the levels, which was the only sign that They stayed.A few seconds after the light was shining and the shadows recorded, they reached the explosion and heat wave and turned it into ash and steam. This caused the shadow of the bodies to remain on urban elements for a long time.Such events may be a source of insight into the impact of human thought and its nature on the recording of a variety of unnatural events in the world.

 
NEWS
Rience the shadows when the light reaches infinity!

There is not Salvador Dolly here to imagine, nor the photoshop that he picks, nor the camera that they record, but they are surreal roles in our realistic world, which have shaped the nature of mankind and the will of human beings.

 

 

Architect Hassan Soltanpour
Nick Name Amin Soltanpour
Company Soltanpour Studio

معمار : امین سلطانپور (حسن سلطانپور)

شرکت : سلطانپور استودیو

این مطلب از سایت : https://www.soltanpourstudio.com گرفته شده است



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فروشگاه
 

SIVANANDA YOGA CAMP

2019 - Concept Design
 
  |    |  

 
Facts + Figuress
Location Val Morin, Quebec,Canada
Date Of Design 2019
Area 1000 m2
Height 15 m
Status Concept Design
Description

 

Architect
 

 

Architect Hassan Soltanpour
Nick Name Amin Soltanpour
Company Soltanpour Studio

معمار : امین سلطانپور (حسن سلطانپور)

شرکت : سلطانپور استودیو

این مطلب از سایت : https://www.soltanpourstudio.com گرفته شده است

   
   


:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فروشگاه
 

THE BOXES NUMBER 2

2019 - Under Construction
 
  |    |  

 
Facts + Figuress
Location Lahijan , Gilan , Iran
Area 250
Height 9 M
Status Under Construction
Description

 

Designer
 

 

Architect Hassan Soltanpour
Nick Name Amin Soltanpour
Company Soltanpour Studio

معمار : امین سلطانپور (حسن سلطانپور)

شرکت : سلطانپور استودیو

این مطلب از سایت : https://www.soltanpourstudio.com گرفته شده است

Company Soltanpour Studio


:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فروشگاه

GLASS BUILDING

2015 - Concept Design
 
  |    |  

 
Facts + Figuress
Location Tehran
Date Of Design 2016
Area 1000 m2
Height 17 M
Status Concept Design
Description
Headquarters building of Ghazvin glass factory :

In different yeras glass was an intermediate element affected the visual freedom and also the level of availability of people toward each other and it can create different meanings for different political and social goals. In a way that giving shape to democratic societies and development of social freedom against fascism buildings included tall and spinal walls in order to hide realities and humiliate human beings versus their own power, the measure of using these things has sometimes increased or at least undergone some changes and this material has been often used for accessibility of two concepts of existing and availability.

 
Therefore, the relation between the people of society and political and social structures in every

Now, we face with the building which is central place of producing glass company. And it is a sort of manufacturer of this material. We are supposed to know this building tends to have what kind of behavioral relation between its citizens and the people of society as a representative part of a large society.... Does mankind tend to have vast relationship with others? or is mankind elusive to have a mutual relationship? And finally, what kind of position this product will have for users in time and present geography.

 
The answer of writer:

If we accept that the level of peoples' communication in society is changing with social and political changes, we can find out why the society had been receptive of Hitler closed buildings on day and another day it was willing to have open architecture of modernism....So the writer as an architect couldn't have a fixed theory regarding to answer to social matters at the present and future time and also the level of the tendency of mankind about communicating together....But two factors of time and user will express more real answer. Consequently, we can imagine one building which the user is free to search his own special space and create it...In this way he is responder to numerous differences and the user can make an architect of building out of control ....Therefore, the structure of the building is waiting for some answers as a small society that passage of time can create on it, and in this regard , at first the building will be delivered to the customer, won't answer. So the architect and viewers will sit beside each other waiting for answer and result.

 
The answer of writer:
Historical documentation is the sign of relation in place of glass with different social structure
 
 
Historical  documentation is the sign of relation in place of glass with different social  structure
The skeleton of building can be sign of tendency in communicating in society over time :
 
 
The skeleton of building can be sign of tendency in communicating in society  over time :
DESIGN START :

1 : From four directions of existed building , three directions are light in relation to the city, therefore, we set free these sides and eastern side neighborhood, allocates to the accessible spaces, staircase, elevator and lavatory. 2: Then one repository of glass panel with different transparent degree has been located in the center of building so that the user can determine intended spaces with supplanting of these glasses, and the level of their availability toward their own coworker and also about city people... 3 : From now on, the users of building with their own discretion will be able to define the kind of space and the level of their own accessibility to other users and outside of the building's passers-by and depending on their own need, they have used the storage glasses ( the product of Ghazvin Glass Company) and returned them into the storage if they don't need them ... 2016 - 2025 - 2040 : One camera can record the life history of building and these recorded annual picture could be the sign of interaction and freedom of choice among man kinds in their own age . Ghazvin glass company considered to construct the building in order to promote its product and encourage people to use more of this product :

 
SECTION :
 
 
SECTION :
 

Ghazvin glass company considered to construct the building in order to promote its product and encourage people to use more of this product : Do the users tend to be seen by the society? What about their coworkers ? The employees of this company are part of the social and cultural representative of Iran. In your opinion how much tendency will they have in communicating with the society? Can promotion be a victor about social and political thoughts in certain geography?

 

 

Architect Hassan Soltanpour
Nick Name Amin Soltanpour
Company Soltanpour Studio

معمار : امین سلطانپور (حسن سلطانپور)

شرکت : سلطانپور استودیو

این مطلب از سایت : https://www.soltanpourstudio.com گرفته شده است

 

 

Award
Year Award Project

2015 GLASS FACTORY COMPETITION | Nominated Ghazvin glass company


:: بازدید از این مطلب : 715
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 130 صفحه بعد